LCHF-Diet

Nu har jag bestämt mig för att börja med LCHF (Low carb high fat). Detta för att få lite ordning på mina matvanor här nere så jag får i mig det jag behöver. För den senaste tiden har det mest varit frukt och grönsaker och det håller inte i längden. Men som ni vet tidigare så har jag ju haft väldigt svårt för att äta maten här nere. Men nu tror jag att jag hittat en bra diet som passar mig. Den går ut på att man inte äter några kolhydrater eller max 20-30g per dag. Resten protein och fett. Så alla mjölkprodukter är bra att äta, fisk, kött, fågel, grönsaker som växer ovan jord, olja, smör, ägg, nötter (i viss mängd). Detta är bara lite exemel. Det man inte får äta är bröd, pasta, ris, potatis, lightprodukter,frukt ( en om dagen går bra tex som efterrätt) etc. Fördel med denna diet är att man inte behöver vara hungrig då man inte utesluter fett. Fett behövs för att förbränna fett. För mer info kan ni läsa här grundaren av denna diet http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/.
Så till middag har jag hittat ett recept på ägg och kesofyllda paprikor.  Hur goda som helst kan jag säga! Har även gjort oopies för första gången. Det är som bröd fast är gjort på ägg och philadelfia. I smeten blandade jag även i lite solrosfrön och toppade med lite riven ost! Så imorn ska jag ta med mig en oopie med philadelfiaost och tomat på! Gott! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0