Gårdagens efterrätt!

Såhär blev gårdagens efterrätt! Det är en lite dålig bild men det fanns inte riktigt tid och ork för att få en bra bild när glassen smälter och klockan närmade sig halv ett på natten :P Men god som tusan var den iaf!
Först la jag ut 4 digestivekex (utan socker) på en tallrik
Sedan smälte jag 25g mörk choklad (74%) och bredde ut över kexen
Sedan strödde jag över lite kokosflingor och stoppade in de i frysen i 5 min så chokladen stelnade
Under tiden de var i frysen skar jag lite jordgubbar och tog fram glassen
När chokladen var stelnad la jag upp lite glass på ena kexet och formade den runt kanterna
Sedan la jag på locket och dekorerade med jordgubbarna
Klar för att ätas direkt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0