Blåsig dag...

Idag har det varit ganska så blåsigt hela dagen, rätt så trist men det är ju varmt i solen iaf! Imorse kom ett kryssningsfartyg in med massa turister på. Mest amerikaner och italienare men en och annan fransk oxå. Det har varit full fart i omgångar och jag har varit mest i fisk spat och jobbat idag. Men de åkte vidare vid 15.00 idag så sen dess har det varit rätt lugnt och nu är det helt dött...Ganska så långtråkigt men snart ska vi stänga och åka hem.

Idag åt jag en jättegod lunch. Det var kycklingfilé med en krämig champinjonsås, pommes, grillat bröd med tzatziki att doppa i. Det var längesen jag åt så mycket och det är 7 timmar sen jag åt den och jag är fortfarande inte hungrig! Men gott var det iaf! :)

Idag hittade jag en enkel efterrätt som jag vill göra!



Det är kex med mörk choklad, kokos och vaniljglass i mitten. Man tar och smälter chokladen och breder den över kexen och strör över kokosen. Sen stoppar man in de i fryse i 5 min så chokladen stelnar. Efter det lägger man på vaniljglass (går självklart bra med vilken smak som helst) och lägger på locket. KLART! Det blir nog morgondagens efterrätt! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0