God middag by me!









Skridskoisen var tyvärr inte världens bästa idag pga plusgrader. Den var inte för tunn men på ytan sjönk man ner ca 2 cm så det blev väldigt blött och tungt att åka så vi åkte inte alls många meter tyvärr! Det blev till att åka hem och gå en 5 km promenad med hundarna istället!

När vi kom tillbaka började jag med middagen för vi hade morfar och moster på middag oxå så det var lite mat som skulle lagas. Jag gjorde en jättegod quinoa med avokadosallad. I den var det ugnsrostade morötter, palsternackor och rödlök. Det var även färsk bladspenat, avokado, hericot verts, quinoa och sedan pressade jag citron och hade lite olivolja över. Det var riktigt gott! :)

Till efterrätt gjorde jag en väldigt fräsch och relativt nyttig variant av glass. Man blandar grekisk (eller turkisk) yoghurt, frysta hallon, pressad lime och lite florsocker i en matberedare. Sedan toppar man med lite hallon och ev rivet limeskal. Riktigt syrligt och gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0