Väderomslag

Imorse när klockan ringde hade jag ingen lust att gå upp. Förmodligen för att Michelle skulle åka hem till Sverige igen. Hur som helst ville jag följa med henne till flygplatsen och C hade sagt att han kunde köra ner mig till Marios lägenhet så jag kunde följa med de. När ja mer eller mindre har satt mig i bilen ringer Michelle. Min första tanke är att de undrar var jag är och att de vill åka nu. Men det visar sig vara tvärtom. Mario skulle låna sin farbrors bil och hade inte hämtat den än och kl var 08.50 och vi behövde åka 09.00. Så vi fick istället plocka upp Michelle och Mario och för att sedan hämta bilen.

Varken jag eller Michelle kan grekiska så vi fattade ingenting när vi blev avsläppta vid C´s butik och Mario skulle gå och hämta bilen. För det tar sin lilla tid att gå så det hade varit bättre om vi hade kört honom dit istället, men det ville han tydligen inte.

Hur som helst gick klockan och till slut kom Mario med bilen. Vi kastade oss in och sedan tog det stopp. Självklart hamnar vi bakom en arbetsbil som inte ska flytta sig en på ett tag och vi är på de smala gatorna i hamnen. Bakom oss bildas en kö på flera biler så vi kommer varken framåt eller bakåt. Det slutatde med att Mario bad alla bilarna backa och till slut kom vi bakåt och kunde ta en annan väg. Sedan behöver jag nog inte säga mer än att vi åkt rally på Kreta och Michelle hann med planet!

Nu sitter jag faktiskt med en kopp te och har ätit en bit kladdkaka. Känns som jag gick plus-minus-noll nu när jag bestämt mig för att börja träna from idag. Var ute och sprang i 25 min sedan kom jag hem och körde lite styrketräning i ca 20 min. Hade jag inte bakat den förbaskade kakan (som förövrigt var väldigt god) så hade jag inte tänkt äta något sådant sött. Men men det får bli slut på det när kakan är uppäten! Anyway känns det skönt att vara lite trött i kroppen igen!

Vädret här idag vet jag inte hur jag ska beskriva. Det började med en lugn morgon med lite moln och nästan ingen vind. Sedan började det blåsa som satan i gatan och det blev sol och varmt (+18). Och för ett litet tag sedan öste regnet ner och nu är det sol igen. Hur som helst tänker jag lägga mig på soffan och se en film nu för jag är faktiskt lite seg!

Låten ovanför är från ett av mina favoritband Breaking Benjamin! Riktigt bra :)
/Madde


Kommentarer
Postat av: Mamma

Oj oj vilken morgon... Vilken tur att det gick bra.

2012-02-06 @ 18:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0