Mistaken for a greek...

Jag var för ett litet tag sedan nere och köpte 2 bananer i den lokala lilla affären. Till och börja med är det väldigt trångt så den som jobbar i affären försöker hjälpa till så mycket som möjligt. Hur som helst kommer jag in och hon tar mina bananer och säger
- γειά σου (vilket betyder "Hej")
Jag svarar tillbaka för det har jag ju iaf lärt mig att säga! 
 Jag tittar runt lite snabbt bara för att se om jag vill ha något mer men bestämmer mig för att jag är nöjd och ska betala. Och där kan vi ju säga att hon tappar mig totalt. Hon börjar pladdra på som tusan och jag får helt enkelt avbryta henne och säga;
- Im sorry I don´t speak so much greek...
Och till svar förklarar hon på engelska istället och frågar om jag har 10 cent.
Jag börjar plocka upp mina mynt och under den tiden ger hon mig en väldigt förvånande min och säger
- So you don´t speak greek?
- No, I don´t.
- Im surprised cause you look like a greek! Säger hon med ett stort leende
Jag ler tillbaka, tar mina bananer och säger;
- ευχαριστώ πολύ (som betyder tack så mycket)

Såhär i efterhand tittar jag på mig själv i spegeln och ser mig själv i ett par converse, mjukisbyxor, en svart lite tjockare vårkavaj, nytvättat lockigt ljust hår och osminkad och undrar om det bara är hon som tycker jag ser ut som en grekiska eller om det är flera som gör det eftersom alla utgår från att jag pratar grekiska... Eller så är det bara för att det är lågsäsong nu och det inte är så många turister... Inte vet jag. Men i hennes ögon är jag iaf grekiska! BAZIIINGA!



Kommentarer
Postat av: Moster

Hej Madde.

Tänk att man tycker du ser ut som en grekiska,du som är ljus och har blåa ögon.

Jag var och handlade idag och såg då "din" lakrits choklad. Köpte en till dig och nu sitter jag och mumsar på en bit, riktigt god choklad!

Kram så länge

2012-02-18 @ 19:43:41
Postat av: Cornelia {Foto, häst, vardag]

sv: Ja! ;)

2012-02-18 @ 23:18:06
URL: http://kindofscofield.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0