Otroligt chockad och upprörd!

Jag satt och läste på aftonbladet.se och kom till denna artikel http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14656283.ab. Det är en artikel om dömda brottslingar som bloggar från sina anstalter. De skriver om allt möjligt och många av offrens anhöriga påverkas. Jag trodde ärligt talat inte att man fick ha en blogg ifrån anstalter. De kan ju kommunicera och provocera något oerhört! Jag tycker ärligt talat att det är helt jävla sjukt att en morddömd, psykiskt sjuk människa kan sitta och skriva om sitt mord offentligt och göra personliga angrepp mot de anhörigas offren! Jag trodde inte att detta var möjligt i Sverige.

Jag har precis läst Ulf Olssons blogg och hans sista inlägg (därefter tog han livet av sig). Han dömdes 2005 för sexualmordet på tioåriga Helén Nilsson från Hörby och mordet på 26-åriga Jannica Ekblad. I sin blogg skriver han om att han är oskyldigt dömd och att han har blivit fruktansvört dåligt behandlad av läkare och psykologer. Han ska även ha det inspelat med ljudupptagningar hur illa de har bemött honom. De ska bla. ha sagt – Vi vet inte vad vi ska göra med dig så det bästa för oss alla vore om du tog livet av dig”. Är det sant är det ju också bara helt sjukt...

Hans sista ord:För min egen del har jag absolut ingenting att se fram emot eller att leva för, utan jag kan ta läkare och psykologer på orden. Det bästa för mig är helt enkelt att bara få dö, än att sitta här som en levande död.

Efter att ha läst denna blogg blir jag rädd för flera saker. För det första: Att en dömd brottsling får blogga öppet om vad som helst. För det andra: Hur misstänkta/dömda brottslingar behandlas av läkare och psykologer. Vad är det som händer med samhället egentligen?! Snart finns det väl inget som heter sekretess och den männskliga moralen sjunker ständigt . Det känns som att nivån snart är nere på sandlådenivå som på dagis!






Kommentarer
Postat av: Mamma

Usch, jag klarar inte av att läsa artikeln om styckmördarens blogg...jag får yrsel, blir illamående och det hade slutat med kräk om jag fortsatte läsa. Hua.

2012-04-14 @ 12:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0