Stranden och grekiska alfabetet!

Nu är jag och Michelle på plats på Kreta och resa gick bra igår. Det var väldigt skönt att åka med direktflyg och slippa alla mellanlandningar. Det är ganska svårt att förstå att man ska vara här nere så pass länge,det känns lite overkligt :P

Idag har vi iaf varit ute ch joggat på morgonen och sen har vi legat på stranden och solat och pluggat det grekiska alfabetet. Vi har kommit på lite olika sätt för att komma ihåg de olika bokstäverna och Michelle har gett mig en egen bokstav som ser ut såhär "Ψ" och den uttalas "psi" och bara för att jag ev vill bli psykolog så kommer vi ihåg den nu :P alla sätt är bra utom de dåliga!

Det är verkligen som svensk högsommar här nere. Just nu är det 23 grader varmt och det är inte ens sol ute så det är väldigt behaglig temperatur :) Jag saknar inte det svenska klimatet ett dugg! Hoppas alla ni där hemma har det bra! :)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Skönt att resan gick bra. Jag skulle gärna vara på stranden med er. Vad härligt det låter;) kram på Er båda :)

2012-04-04 @ 18:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0