Rena rama grekiskan...

Idag blev det verkligen varmt! 27 grader i skuggan så det var riktigt nice! :) Jag och Michelle unnande oss en glass i solen och njöt lite :)

Just nu tar jag en liten paus för vi håller på och trycker 70 t-shirts till italienska flottan. Det tar aldrig slut!! Men det är väldigt bra träning för mig inför sommaren. Jag känner att jag kommer klara av det iaf, och det är faktiskt ganska så kul :P Helt annorlunda mot vad jag har gjort de senaste månaderna hemma :)

Jag har även fått en bok av Helle så jag kan försöka lära mig lite bättre grekiska. Den heter "Learning Greek without a teacher". Så jag har suttit med massa grammatik på eftermiddagen och försökt förstå mig på det hela. Men det är inte helt lätt för det har böjelser precis som i spanskan beroende på om det är jag, du, han,hon, den det osv... Helt enkelt rena rama grekiskan.... Men det ska gå!

Nej nu är det dags att jobba igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0