Plugga, plugga, plugga....

De andra små sakerna som ser ut lite som hasselnötter är nått majsliknande. Jag vet inte riktigt vad det är men gott är det iaf :)
Idag är det inte så jätteroligt väder. Det är växlande molnlighet med inslag av regn, men det är iaf varmt så jag klagar inte! Men det blev ingen joggingrunda idag för när jag hade tagit på mig skorna så började det regna och jag vågade inte chansa på att det skulle vara uppehåll under den tiden jag var ute. Det fick helt enkelt bli ett 30 minuters styrkepass inne idag!
Efter jag tränat gick jag och köpte lite småsaker till min frukost och lunch. Jag köpte bland annat hasselnötter och russin som är ifrån Kreta. Nötterna var jättestora och krispiga och smakar inte alls som de man köper hemma i Sverige, utan mycket godare! Samma sak med russinen. De var lite större, inte så svarta utan mer åt det bruna hållet och framförallt mycket saftigare! De var mycket mer likt vindruvesmaken. Så det gjorde susen i min yoghurt iaf!
Nu sen ca 2 1/2 timme tillbaka sitter jag och pluggar grekiska. Det som tar mest tid är ju för sjutton att skriva! Usch va svårt det är! Till min hjälp har jag boken jag fick av Helle, papper, penna och google translate så jag vet på ett ungefär hur jag ska uttala orden. Det ska min själ gå att lära sig detta språket! Hur svårt kan det va?!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad duktig du är och pluggar grekiska! Det verkar vara väldigt svårt . Det vill till att göra pauser i pluggandet annars snurrar det väl i huvudet av alla konstiga bokstäver ;)

2012-04-09 @ 22:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0