Påsk i Grekland...

Nu är det som sagt den grekiska påskveckan och imorn är det deras "Långfredag". Alltså en vecka senare än hemma i Sverige. Sen i söndags har vi därför inte ätit något kött och man ska helst inte äta/dricka något som kommer ifrån kon. Jag har väl inte riktigt hållit det där men det är en annan femma... Hur som helst så är det såkallade påsk-kakor på bilden som C´s mamma har gjort. Jag har ingen aning om vad det smakar men de luktar lite vanilj. Kan tänka mig att det är lite grann som finska pinnar (eller vad de nu kallas) fast utan pärlsocker. Tror inte att det smakar så mycket egentligen utan är mest neutrala som skorpor med en touch av vanilj typ :P men vi får väl se helt enkelt! :)
Inatt kunde jag iaf sova, det var jätteskönt! Även om jag drömde lite knasigt men det är ju ingenting ovanligt om man säger så ^^ Nu sitter jag iaf och äter frukost och jag har tränat, duschat och tvättmaskinen är igång :) Idag ska jag städa tänkte jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0